Večkrat se obrabljeni tefloni, batni obročki, obrabljen in poškodovan cilinder, pretirano pitje olja…  vidijo kot sprememba v barvi dima iz izpuha. Kakšen dim in koliko dima, ko motor kadi je še normalno, pa vam pojasnjujemo spodaj.

smoke1

Bel dim

Sicer pa se bel dim zna pojaviti pri vžigu hladnega motorja tako pri 2 kot 4 taktnem, a če ta ne izgine po 20-30 sekundah, ali se celo spremeni v belo sivo barvo je to slab znak. Večkrat se bel dim pojavi tudi zaradi razpoke na glavi cilindra pri hladilnem kanalu in zaradi poškodovanega tesnila glave. Bel dim se tudi pri pitbajkih nebi smel pojavljati, saj le ta pomeni vodo v sistemu, ki pa je pitbike agregati nimajo. Če se slučajno pojavi je to najverjetneje kondenz, ki se nabere v izpušnem sistemu.

Moder dim / Modro – siv dim

Če imate 2 taktni motor je modro siv dim če le ni pretiran normalen. Pri 4 taktnih pa je je veliko bolj problematičen, saj pomeni, da v izgorevalno komoro prihaja tudi motorno olje. Nekaj modrega dima je normalno le pri vžigu motorja. V primeru, da motor ves čas med vožnjo kadi modro pa pomeni, da prihaja preveč olja v izgorevalno komoro. Ker porablja olje iz sistema bodite dodatno previdni da ga ne zmanjka! Vzroki so tudi v obrabi teflonov, obrabljenih ali poškodovanih batnih obročkov ter obrabljeni steni cilindra.

Črn dim

Črn dim ni prav nikoli dober znak. Gre za nepravilno in nepopolno izgorevanje goriva, lahko bi rekli kurjenje goriva. Lahko je okvara na vbrizgalni šobi pri modelih z elektronskim vbrizgom, napaka na igli uplinjača pri modelih z uplinjači ali slaba splošna nastavitev uplinjača (prevelika/premala diza). Pri 4 taktnih modelih je lahko težava tudi v izrabljenih sedežih ventilov.

Preventiva je redno vzdrževanje

Batni obročki se lahko obrabijo dokaj hitro zaradi vdora prahu v sam motor. Vdor prahu preprečimo z rednim čiščenjem ter oljenjem zračnega filtra in dobrim tesnenjem dovodnih cevi zraka od zračnega filtra do samega motorja.

Pazimo tudi, da nam ne zmanjka olja. Priporočljivo je tudi, da ko vam na 3-4 ure vožnje zmanjka 1/4 olja zamenjate batne obročke.
Poleg uhajanja olja preko batnih obročkov je možen vdor tudi preko teflonov – tesnil izpušnega in sesalnega ventila zato priporočamo ob menjavi batnih obročkov tudi teflonov. Do uhajanja lahko pride pri kakem večjem pregretju samega agregata, ko se tesnila otrdijo zaradi visoke temperature v motorju.

Strošek popravila

Strošek popravila je ponavadi kar visok finančni strošek, zato je bolje da se servis opravi čim hitreje, ko opazite, da motor nenormalno kadi. Vse dele najdete na www.pitbike.si.

Komu zaupati popravilo? 

Samo popravilo je dobro da prepustite strokovnjakom, ki se s tem ukvarjajo. Pri nestrokovni montaži lahko pride do večje škode na agregatu, saj so razne “zanke” pri razdiranju 4 taktnih agregatov.