Zaradi nerednega in nepravilnega vzdrževanja lahko postane tako najcenejši kot najdražji pitbike ali cross motor drag za vzdrževanje!

photodune-3154321-motorcycle-engine-repair-m1-e1407287433382Na servis dobivamo motorje, ki so videli in doživeli marsikaj,z vsemi mogočimi težavami in okvarami, in marsikateri bi se lahko izognili s pravočasno menjavo delov in pravilnim servisom. Opažamo, da se največkrat ne upoštevajo že osnovna pravila glede servisa.

Zato smo se odločili, da vam pripravimo spisek 9 najpogostejših napak, ki jih opazimo in jih je dobro preprečiti!

1. Nepreverjanje olja

Zelo pomembno je sprotno preverjanje količine olja v motorju pred prav vsako vožnjo. Marsikdo nas debelo pogleda ko ga opozorimo na to, obeenem pa prihajajo do nas stranke vse začudene da je motor tekel brez ustreznega mazanja. Ob tem naj povdarimo, da je nov motor potrebno tudi pravilno uteči, saj bo le tako njegova življenjska doba dolga. 

2. Napačno napeta pogonska veriga/ suha, umazana, zarjavela pogonska veriga

Pred vsako vožnjo preverite stanje verige. Preveč ohlapna se bo tresla, preveč napeta pa se bo prehitro obrabila, preveč obremenjevala kolesne ležaje in menjalnik. Upoštevajte tudi da ko se usedete na motor, da se veriga dodatno napne, prav tako napetost variira glede na težo voznika. Ob večji razliki v teži voznika se lahko tudi strga. Če se v tem primeru še zatakne med prednji zobnik in blok motorja pa lahko pride dragih poškodb. Pogostost čiščenja in mazanja verige pa prilagodite samemu tipu motorja, terenu na katerem vozite (zemlja, mivka, blato) in tipu spreja za verige.

3. Obrabljene zavorne ploščice in stara zavorna tekočina

Preverba stanje zavornih ploščic res ne vzame veliko časa. Ko se na zavornem disku pojavijo risi zaradi stika kovine s kovino je to že prepozno.  Ker se pa tudi hidravlično olje v zavorni napeljavi iztroši ga je priporočljivo vsake toliko časa zamenjati.

4. Nevzdrževano in nepravilno nastavljeno vzmetenje

Olje izpod semeringov je ena pogostejših napak, pa iztrošeno olje, zapackanost, napačno nastavljeno vzmetenje idr. Nekateri si celo doma delajo kakšne “provizoriš” elemente za daljšanje in krajšanje vzmetenja.

5. Napačen tlak v pnevmatikah, izrabljene in stare pnevmatike

Lahko brcate v gumo, ampak to vam bo povedalo samo, ali je guma prazna ali polna, ne pa koliko je dejansko tlaka v njej. Priporočamo vam, da prilagodite tlak v pnevmatike terenu. Pri kros motorjih se ponavadi uporablja 0.80bar predaj in 0.90bar zadaj. V pesku, blatu pa 0.8bar spredaj in zadaj 0,65bar. Če pa so na terenu tudi skale, kamenje in korenine priporočamo dvig tlaka. Tudi do 0.95bar spredaj in zadaj do 1.20bar. Tudi obrabljene pnevmatike imajo bistveno slabše vozne lastnosti, zato ob menjavi priporočamo nakup novih. Včasih nas stranke vprašajo, če imamo na voljo tudi rabljene. Ne, po navadi jih nimamo, saj jim ne gre zaupati. Zato pa še toliko bolj skrbimo za ugodne cene novih!

6. Nevzdrževanje akumulatorja (če ga ima motor)

Če gre za otroški, večji kros ali enduro motor z akumulatorjem, potrebno tudi tukaj vzdrževanje. Ob daljšem mirovanju je dobro narediti odklop napajanja in priključitev na vzdrževalno napravo. Na ta način bo imel akumulator daljšo dobo, vi pa več dobrih dni saj bo motor vedno vžgal.

7. Sam svoj mojster brez znanja

Razumljivo je, da čimveč popravite sami če imate za to interes, voljo in omejene finance. A ne bodite sam svoj mojster če nimate dosti znanja in pravega orodja za popravilo. Tudi dajanje nasvetov po telefonu, ko se  že zalomi pri samem popravilu, je zelo težko, ker ne vemo kaj in kako ste se lotevali popravila.

8. Nepravilno skladiščenje

Pred daljšim počivanjem (ponavadi je to pozimi) ni dovolj motorja samo oprati in parkirati! Če ga boste oprali in parkirali se ne čudite da kasneje ne bo vžgal. Ko ga operete ga morate tudi posušiti s kratko vožnjo, zaščititi pred korozijo pri čemer izpraznite posodo za gorivo in uplinjač, motor dvignete od tal (da se kolesa ne dotikata tal), oziroma ga daste na stojalo, zamenjate olje, odklopite baterijo in jo dajte na vzdrževalno napravo, ter ga hranite v suhem prostoru.

9. Neopran motor

Seveda, motor je za vozit, ampak je pa tudi za vzdrževat pri čistoči. Potrebno ga je tudi oprati ker le tako podaljšate njegovo življenjsko dobo in se izognete koroziji. Tudi pred servisom je dobro očistiti motor.